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Strengthening international regulation through transnational new governance : overcoming the orchestration deficit / Kenneth W. Abbott; Duncan Snidal

A new kind of international regulatory system is spontaneously arising out of the failure of international "Old Governance" (i.e., treaties and intergovernmental organizations) to adequately regulate international business. Nongovernmental organizations, business firms, and other actors, singly and... Full description

PPN (Catalogue-ID): 635597918
Personen: Abbott, Kenneth W.
Snidal, Duncan
Format: eBook eBook
Language: English
Published: Bremen, Univ., Sonderforschungsbereich 597 Staatlichkeit im Wandel, 2010
Series: TranState working papers (127)
Basisklassifikation: 89.72
83.40
Subjects:

Internationale Handelspolitik / Governance-Ansatz / Nichtregierungsorganisation / Selbstverpflichtung / Multinationales Unternehmen / Welt

Außenhandelspolitik / Global Governance / Multinationales Unternehmen / Selbstverpflichtung / Nichtstaatliche Organisation

Physical Description: Online-Ressource (PDF-Datei: 112 S., 1,21 MB), graph. Darst.
Technische Details: Systemvoraussetzungen: Acrobat Reader.

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520 |a A new kind of international regulatory system is spontaneously arising out of the failure of international "Old Governance" (i.e., treaties and intergovernmental organizations) to adequately regulate international business. Nongovernmental organizations, business firms, and other actors, singly and in novel combinations, are creating innovative institutions to apply transnational norms to business. These institutions are predominantly private and operate through voluntary standards. The Authors depict the diversity of these new regulatory institutions on the "Governance Triangle," according to the roles of different actors in their operations. To analyze this complex system, we adapt the domestic "New Governance" model of regulation to the international setting. "Transnational New Governance" potentially provides many benefits of New Governance and is particularly suitable for international regulation because it demands less of states and intergovernmental organizations (IGOs). However, Transnational New Governance does require states and IGOs to act as orchestrators of the international regulatory system, and that system currently suffers from a significant orchestration deficit. If states and IGOs expanded "directive" and especially "facilitative" orchestration of the Transnational New Governance system, they could strengthen high-quality private regulatory standards, improve the international regulatory system, and better achieve their own regulatory goals. 
520 |a Ein internationales regulatorisches System neuer Art entsteht derzeit spontan aus dem Versagen der internationalen "Old Governance" also der bestehenden internationalen Verträge und Organisationen dabei, den internationalen Handel angemessen zu regulieren. Nichtregierungsorganisationen, Unternehmen und andere Akteure allein und in ganz neuen Kombinationen schaffen sich neue internationale Einrichtungen, um transnationale Normen auf internationale Geschäftstätigkeit anzuwenden. Es geht dabei vornehmlich um private Einrichtungen, die vor allem über freiwillige Standardbefolgung wirken. In diesem Beitrag werden die unterschiedlichen Regulierungseinrichtungen als Teil eines "Governance Dreiecks" beschreiben und das geschieht vor allem in Blick darauf, welche Rollen die unterschiedlichen Akteure in ihrer Tätigkeit spielen. Um dieses komplexe System zu untersuchen passen wir das innenpolitische Regulierungsmodell der "New Governance" an den internationalen Rahmen an. Die "Transnational New Governance" enthält viele Vorteile der "New Governance" und sie ist für die internationale Regulierung besonders angemessen, weil sie geringere Anforderungen an die Staatenwelt und an die intergouvernementalen Organisationen, die IGOs, stellen. Allerdings ist es für eine wirksame "Transnational New Governance" weiterhin erforderlich, dass die Staaten und die IGOs das internationale regulatorische System "orchestrieren". Das heutige internationale regulatorische System leidet allerdings unter einem Orchestrierungsdefizit. Würden die Staaten und die IGOs die "anweisende" und "ermöglichende" Orchestrierungsfunktion des "Transnational New Governance System" ausbauen, dann stärkten sie die privaten regulatorischen Standards von hoher Qualität, verbesserten das internationale regulatorische System und könnten ihre eigenen regulatorischen Ziele besser verwirklichen. 
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